سئو سایت فروشگاهی پیشرفته
آموزش سئو سایت فروشگاهی + چک لیست کامل 2024 وبلاگ تسمینو
یکی دیگر از بحثهای رایج در تحلیل سئو سایتها، طبقهبندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقهبندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح میکنند. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبهی بهتری را به مقالهها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. سئو نه تنها به افزایش ترافیک و فروش کمک میکند، بلکه باعث افزایش شناخت برند نیز میشود. با بهینه سازی مداوم، نام برند شما در ذهن مشتریان باقی میماند و شانس خرید از شما افزایش مییابد. فرآیند کاری سئو سایت فروشگاهی مجموعه سرو نقرهای بهطور جامع شامل چندین مرحله کلیدی است.
واقعیت این است که گوگل میخواهد بفهمد صفحه شما در مورد چیست در نتیجه هرچه صفحه محتوای بیشتری ارائه دهد ، گوگل بهتر میتواند کار خود را انجام دهد. بعلاوه ، یک صفحه غنی به مشتریان کمک میکند تا آنچه را که میخواهند خریداری کنند، بهتر درک کنند. در ادامه آموزش سئو فروشگاهی در مورد سئو صفحات داخلی فروشگاه می خوانید. وقتی کاربران روی لینکهای شما کلیک میکنند، باید به صفحات خاصی از وبسایت هدایت شوند که شامل محصولات/خدماتی است که در ابتدا جستجو کردهاند. این دو ویدیو نقشه راهی را به شما نشان خواهد داد که مکانیزم گوگل را بشناسید و به راحتی هر سایتی را به رتبه یک گوگل برسانید. بخش بسیار بزرگی از موفقیت پروژه شما، به تحلیل و چیدن استراتژی آن وابسته است که می بایست در آموزش سئو این موضوع را به خوبی بیاموزید.
مسیریابی چندوجهی به شما این امکان را میدهد تا به زیرمجموعهای از محصولات در یک دستهبندی دسترسی پیدا کنید. وجههای دیگر این دسته میتواند بصورت زیرمجموعههایی مانند «قهوه ترک» و «قهوه اسپرسو» باشد. در چنین شرایطی محتوای ضعیف ایجاد میشود که برای سئو فروشگاهی خوب نیست. از گذشته سایتهای فروشگاهی از پروتکل HTTPS برای صفحات تکمیل سفارش خود استفاده میکردند. سالها پیش گوگل به کارگیری این پروتکل را در تمام بخشهای سایتهای مختلف شروع کرد. پیادهسازی کل سایت در این پروتکل نقش نسبتا ناچیزی در الگوریتم گوگل دارد.
زمانی که آدرس یک صفحه تغییر می کند، کاربران با صفحه 404 روبه رو می شوند. همین مسئله نه تنها کاربران را ناراضی می کند، بلکه رتبه شما در کلمات کلیدی مربوط به آن صفحه نیز از دست خواهد رفت. گام اول ساخت محتوای طعمه؛ این است که محصول یا دستهبندی مهمتان را انتخاب کنید. سپس یک کلمه کلیدی مرتبط با آن پیدا کنید و یک محتوای جذاب و عالی تولید کنید. وبسایتهای فروشگاهی؛ مستعد مشکلات تکنیکال بیشتری هستند و نیاز بیشتری به بهینه سازی تکنیکال دارند.
بنابراین زمان را از دست ندهید و سئو وب سایت فروشگاهی لوازم ورزشی خود را با تمرکز بر کلمات کلیدی خاص مانند “خرید لوازم ورزشی آنلاین”، “لوازم ورزشی با کیفیت”، و “پرفروشترین لوازم ورزشی” شروع کنید. بهینهسازی صفحات محصولات با افزودن توضیحات دقیق و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در عنوانها و متون، باعث بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو میشود. نظرات و امتیازدهی مشتریان نیز میتواند اعتماد بیشتری جلب کند و به بهبود سئو سایت کمک کند. سئو سایت فروشگاهی، مسئلهای بسیار مهم برای کسب و کارها است زیرا به افزایش بازدید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک میکند. دریافت ترافیک سایت فروشگاهی از نتایج جستجوی ارگانیک به شما کمک میکند هزینه کمتری برای بازاریابی پرداخت کنید.
در این محتوا شما تمام موارد مربوط به سئو سایت به شما توضیح داده خواهد شد. اقدامات ذکر شده همگی جزو مراحل لازم برای سئو وبسایت فروشگاهی است البته روشها و نکات بسیار دیگری در این زمینه وجود دارد که ما در اینجا تنها به مهمترین مراحل اشاره کردیم. در فروشگاهساز سازیتو امکان اضافه کردن ابزارهایی مثل «گوگل تگ منیجر»، «گوگل آنالیتیکس»، «سرچ کنسول» و... را دارید که برای بررسی و بهبود سئوی فروشگاه بسیار ضروری و کاربردی هستند. بارها در مورد اهمیت ویدئو مارکتینگ صحبت کردهایم؛ باز هم میگوییم و خواهیم گفت که...
موتور جستجو گوگل، هر سایتی را با کدهایی که در آن نوشتهاید مورد ارزیابی قرار میدهد و اگر این کدها نامنظم، حجیم بوده و سئو فرندلی نباشد در زمان بارگذاری و سئو سایت امتیاز منفی برای شما ثبت میشود. به طور کلی میتوان گفت که در سئو تکنیکال، استراکچر و پایه سایت را برای نتیجه گرفتن از اقدامات سئو داخلی و خارجی میسازیم. سئو تکنیکال با مسائل فنی سایت، کدهای برنامه نویسی، رباتها و به طور کلی با مسائل داخلی و مرتبط با موتور جستجو سروکار دارد. در سئو تکنیکال هدف اصلی تسهیل کراول و خزش سایت توسط ربات های موتور جستجو است. بسیاری از سایتها با آن که تمام نکات لازم برای تولید محتوا و لینک سازی را رعایت کردهاند، اما باز هم مورد لطف و عنایت گوگل قرار نگرفته و رتبه خوبی در بین رقبا ندارند. یکی از مهمترین عواملی که در این شرایط باید آن را بررسی کنید، سئو تکنیکال است.
حال سایتهایی که از تعداد کلمات کلیدی به طور بیش از حد استفاده میکنند، از طرف گوگل جریمه میشوند و رتبه آنها کاهش مییابد. در مقابل سایتهایی که از کیفیت مقالات خوبی برخوردارند و به اندازه کلمه کلیدی اصلی را به کار بردهاند، به جایگاه مناسبی در سرچ گوگل میرسند. در اواخر سال 2015 میزان جستجوهای گوگل که از طریق دستگاههای موبایل انجام میشد از کامپیوترهای خانگی پیشی گرفت. ساختار اطلاعاتی در واقع ترکیبی از دانش و هنر برای ارائه محتوای وبسایت به نحوی است که رضایت کاربران و موتورهای جستجو را به طور همزمان جلب کند. ساختار اطلاعاتی در اصل تقاطع حوزه تجربه کاربری و بهینه سازی موتورهای جستجو است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو از ساختار اطلاعاتی طراحی شده بهره خواهند برد.
این ابزار کمک میکند تا وضعیت محتوای خود را از نظر سئو و خوانایی با یک امتیاز درک کنید. همچنین تنظیماتی را برای بهبود سئو سایت، ریدایرکتها، ساخت سایت مپ و ویرایش فایل ربات سایت و غیره در اختیارتان قرار میدهد. یکی از سادهترین ابزارهایی که میتوانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی در آموزش سئو و تولید محتوا رایگان از آن استفاده کنید، ابزار SEMRUSH است. برای پیدا کردن کلمات کلیدی میتوانید url سایت خود را وارد کنید و بهترین پیشنهادات را به دست آورید. از سوی دیگر آموزش کسب درآمد از سئو میتواند دریچهای از مهارتها و فرصتها را باز کند که هرفرد بسته به توانایی خود، قادر است به نحوی از آن استفاده نماید.
یکی از اشتباهاتی که معمولا صاحبان فروشگاههای آنلاین مرتکب می شوند چشم پوشی از بهینهسازی صفحات دستهبندی محصول است. صفحات دستهبندی می توانند باعث جذب کاربران و افزایش فروش سایت شوند پس لازم است که به این صفحات اهمیت بیشتری داده شود. پیشنهاد میکنیم برای انتخاب کلمات کلیدی صفحات دستهبندی، سایتهای بزرگ در حوزه کاری خود را شناسایی و از آنها الگوبرداری کنید. اصولا بهینهسازی موتورهای جستجو و طراحی استراتژی سئو همیشه با فرایند تحقیق کلمات کلیدی شروع میشود. صرفهجویی در زمان و هزینهاستفاده از هوش مصنوعی در طراحی بنر فروشگاهی به کسبوکارها این امکان را میدهد که به سرعت و با هزینه کمتر بنرهای جذاب و مؤثر طراحی کنند.
در تصویر بالا علاوه بر پیچیدگی بالای ساختار صفحات، توسعه صفحات نیز دشوار است. به عبارت ساده تر در صورت تمایل به تعریف دسته بندی جدید شما ناچار میشوید یک لایه جدید به منوی سایت خود اضافه کنید. اگر از کنسول جستجوی گوگل استفاده میکنید، با رفتن به بخش products report، میتوانید Schema Markup خود را بررسی کنید. شما باید یک فروشگاه واکنشگرا یا ریسپانسیو داشته باشید تا بتوانید به طور موثر این کار را انجام دهید. نکته دیگری که باید از آن مطمئن شوید این است که URL نسخه موبایل وبسایت و نسخه دسکتاپ سایت شما یکسان باشد زیرا ابتدا URL نسخه موبایل وبسایت شما ایندکس میشود. همچنین از دیگر ترفندها برای سئو تصاویر نیز میتوان به کمتر بودن حجم فایل، ثبت فراداده یا Metadata برای تصویر، قرار گرفتن در مرکز صفحه، ریسپانسیو و مرتبط بودن تصاویر نیز اشاره نمود.
موتورهای جستجو با استفاده از سیستم یادگیری ماشین (AI) قادر هستند تا ارتباط بین کلمات کلیدی را تشخیص دهند. انتخاب کلیدواژههای هدفمند میتواند کاربرانی را به سایت جذب کند که از پتانسیل مناسبی برای خرید برخوردار هستند. تسمینو بهترین و مقرونبهصرفهترین پلتفرم سفارش رپورتاژ، بک لینک و تولید محتوا برای شماست تا بتوانید در زمانی کوتاه و به شکلی راحت کسبوکارتان را به همه معرفی کنید. رباتهای موتورهای جستجو، این صفحات را متفاوت از یکدیگر تشخیص میدهند. برای اینکه این موضوع را به موتور جستجو بفهمانید، باید Canonical Tags را قرار دهید و به یک صفحه اشاره کنید. شما میتوانید نکات بیشتری از قوانین و روش سئو سایتهای انگلیسی زبان را در دوره آموزشی سئومستر بیابید.
در برخی موارد، ممکن است تا یک سال طول بکشد تا بهبودهای مداوم از سئو مشاهده شود. سئو یک راهحل فوری نیست و برای دیدن بهبود در رتبهبندیها و ترافیک نیاز به زمان و تلاش دارد. با رعایت این اهداف، میتوانید به جذب ترافیک بیشتر، افزایش فروش، به موفقیت بلندمدت در بازار دست یابید. زمانی که ترافیک ورودی سایت افزایش پیدا کند، امکان رسیدن به صفحات اول گوگل بیشتر میشود که این موضوع شانس تبدیل افراد ورودی سایت به مشتریان واقعی را افزایش میدهد. من برای سئو ، کلمات کلیدی و هرچیزی که فکر کنید نیاز به کمک دارم.نمیگم هیچی نمیدونم اما برای هر یادگیری آماده ام. با توجه به آنچه گفته شد، بهتر است محصولات نا وجود را اگر به مدت طولانی موجود نمی شود، از دید کاربر مخفی کنید.
علاوه بر صفحات محصول و دسته بندی، شما باید یک صفحه درباره ما و صفحه تماس با ما در سایت خود داشته باشید. این صفحات به خریداران و موتورهای جستجو اطلاع می دهند که شما معتبر و قابل اعتماد هستید، بنابراین این صفحات را نادیده نگیرید. قبلاً گفته می شد که اگر فروشگاهت را بسازی، مشتریان خودشان خواهند آمد! اما در عصر فعلی برای جذب خریداران به چیزی بیشتر از ساخت فروشگاه اینترنتی زیبا نیاز است. هوش مصنوعی به مجموعه ای از فناوری ها اطلاق می شود که به ماشین ها این امکان را می دهد که به طور خودکار از داده ها یاد بگیرند، تصمیم بگیرند و حتی در برخی مواقع، با انسان ها تعامل کنند. Keyword Stuffing یک تکنیک اشتباه و آسیبزننده است که برای بهبود رتبهبندی طراحی شده اما ممکن است به جریمههای گوگل منجر شود و تجربه کاربری منفی ایجاد کند.
اسکیما کد میتواند به شما کمک کند تا دادههای سایت خود را به صورت ساختار یافته به گوگل نمایش داده شوند. به این نکته توجه کنید که Schema Markup، کدی (HTML) است که به درک موتورهای جستجو از محتوای شما کمک میکنند. این در حالی است که Rich Snippetها، نتایج یا دادههایی هستند که شما آنها را در نتایج گوگل مشاهده میکنید. برخی از انواع اسکیماها عبارتند از مقالات، کسب و کارهای محلی، نقد و نظرات، سوالات متداول. ایجاد یک ساختار اطلاعاتی مناسب برای سایت فروشگاهی میتواند تفاوت بسیاری بین شما و رقبایتان ایجاد کند. به دلیل تعدد صفحات ایجاد شده توسط محصولات، توجه به ساختار اطلاعاتی بهینه و سازگار با موتورهای جستجو در سئو فروشگاهی اهمیت زیادی پیدا میکند.
از آن جا که هر محصول به صفحه اختصاصی خود نیاز دارد تعداد صفحات با رشد چشمگیری مواجه خواهد شد. گاهی اوقات یک تغییر جزئی مانند رنگ و سایز محصول میتواند بر این پیچیدگی اضافه کند. تگ توضیحات یا متادسکریپشن از مهمترین بخشها در سئوی داخلی صفحات است. برای بهبود این تگ نیز میتوانید از کلمات به اصطلاح آهنربایی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، استفاده کنید. تگ توضیحات هم مانند تگ عنوان محدودیتی در تعداد کاراکترها ندارد اما بهتر است تعداد آن حداکثر ۱۶۰ کاراکتر باشد.
در این مقاله، هر آنچه برای سئو سایت فروشگاهی خود نیاز دارید را به شما آموزش دادیم. سئو فروشگاه اینترنتی الکترونیکی و دیجیتال نیازمند تمرکز بر کلمات کلیدی مرتبط با محصولات الکترونیکی مانند “خرید گوشی موبایل آنلاین”، “فروشگاه لوازم دیجیتال” و “لوازم الکترونیکی با کیفیت” است. همچنین، بهینهسازی تصاویر محصولات الکترونیکی، کاهش حجم آنها و افزودن متن جایگزین (Alt Text) به تصاویر میتواند سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهد. تولید محتوای مفید مانند مقالات، بررسی تخصصی محصولات و راهنماهای خرید نیز به جذب ترافیک هدفمند و افزایش فروش کمک میکند. برای سئو سایت فروشگاهی پوشاک و مد، اولین قدم تحقیق دقیق کلمات کلیدی است. شما باید کلمات کلیدی مرتبط با صنعت پوشاک مانند “خرید لباس آنلاین”، “فروشگاه اینترنتی مد” و “پوشاک برند” را شناسایی کرده و به درستی در متنهای مختلف سایت از جمله توضیحات محصولات و مقالات استفاده کنید.
خدمات سئو فروشگاهی یعنی بهینه کردن سایت یا فروشگاه برای موتورهای جستجو با کمک تکنیک های مختلف. زمانی که اقدام به سئو سایت کردید، به مرور زمان میزان ترافیک سایت را افزایش خواهید داد. حال این ترافیک سایت چه تاثیری بر روی سایت شما دارد؟ حدود 44 درصد مردم دنیا برای خرید از سایت های فروشگاهی، ابتدا محصول خود را در اینترنت جستجو می کنند. زمانیکه ترافیک سایت شما با کمک سئو افزایش یافته باشد، در نتیجه این فروشگاه در نتایج اولیه گوگل نشان داده خواهد شد. همچنین 23 درصد از سفارشات آنلاین از طریق فروشگاه هایی انجام می گیرد که ترافیک بالایی داشته و در گوگل نمایش داده میشوند.
به لطف این مشکل سایت شما توسط الگوریتم های گوگل در صفحه ۵ یا بالاتر دفن خواهد شد. داشتن هزاران صفحه در سایت شما میتواند مانند یک کابوس برای SEO باشد! این امر نوشتن مطالب منحصر به فرد برای هر صفحه را به یک کار مهم تبدیل می کند. به عبارت دیگر هرچه تعداد صفحات بیشتری داشته باشید احتمال درج محتوای تکراری نیز بیشتر خواهد بود. اگر میخواهید محصولات شما در نتایج گوگل نسبت به سایر وب سایت ها برجستهتر نمایش داده شوند از این روش استفاده کنید.
بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو یک رویا نیست اصول آن را باید بدانید. سرو نقره ای خدمات سئو فروشگاهی را به صورت جداگانه به شمایی که سایت خود را سئو می کنید ارائه می دهد. با مطالعه مقاله “روشهای بالا بردن سئو سایت”، میتوانید نکات کلیدی برای افزایش ترافیک و رتبه سایت خود را یاد بگیرید. سئو سایت فروشگاهی مزایا و اثرات مثبت بسیاری روی سایت فروشگاهی میگذارد. از مهمترین مزایای Seo سایت فروشگاهی میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم.
برخی از سایتها برای آدرس صفحات خود نامهای عجیب و غریبی را انتخاب میکنند که حتی گاها خودشان هم یادشان میرود! اما در مقابل سایتهایی داریم که با خواندن URL آنها به راحتی میتوانیم محتوا صفحه را حدس بزنیم و از طرفی این urlها، بهتر و راحتتر در ذهنمان باقی میمانند. حتما برای شما پیش آمده است که قبل از ورود به سایت، خلاصهای از مطالب صفحه را که همان توضیحات متا هستند خوانده باشید. هر چه این توضیحات واضحتر بوده و موضوع صفحه را به خوبی به کاربر تفهیم کند، احتمال آن که کاربر به صفحه وارد شود را نیز بیشتر میکند. این الگوریتم ها به طور پیوسته در حال آپدیت شدن هستند و تغییرات مختلفی در آن ها اتفاق میافتند تا کاربر در سریعترین زمان ممکن بتواند به موضوع دلخواهش برسد.
متاسفانه هیچ ابزار دقیقی برای اطلاع از این موضوع وجود ندارد اما بصورت تخمینی میتوانید از گوگل کیورد پلنر استفاده کنید. بهترین گزینه برای پیدا شدن شما جلو دید آن مشتری که به دنبال شما می گردد این است که شما را در سرچ گوگل پیدا کرده و به شما اعتماد کند. پس قطعا شما نیز میتوانید جزو این افراد باشید و به درآمدهای زیاد و داشتن زندگی بیدردسر و راحت به ویژه در شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی فکر کنید. هرگز این اتفاق خوب رخ نمیدهد مگر اینکه شما در جلو چشمان مشتری خود باشید. به همین دلیل این که چه اتفاقاتی در سرچ گوگل میافتد برای ما خیلی مهم و ضروری است.
همین الان هم میتوانید اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی خود با پرتال کنید. به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند مداوم است و نیاز به نظارت و تنظیمات منظم دارد. از ابزارهای متناسب استفاده کنید تا کارهای خود را سادهتر کنید و اگر نیاز به کمک حرفهای داشتید، تردید نکنید و از یک متخصص با تجربه برای سئو کمک بگیرید. با تلاش و استراتژیهای مناسب، فروشگاه آنلاین شما میتواند در فضای دیجیتال رشد کند و راه را برای موفقیت بلندمدت شما هموار کند. تولید محتوای ویدیویی نسبت به تولید محتوای متنی و تصویری، مدت زمان بیشتری کاربر را در یک صفحه نگه میدارد. از آنجایی که مشتریان در خرید آنلاین امکان مشاهده و لمس محصولات را از نزدیک ندارند، با تولید محتوای ویدیویی می توانید این تجربه را بصورت آنلاین برای آنها فراهم کنید.
اما سئو سایت فروشگاهی با سئو دیگر سایت ها چه تفاوتی دارد؟ در ادامه به بررسی تفاوت های اساسی سئو سایت فروشگاهی با سایر سایت ها می پردازیم. شاید بتوان گفت دیجی کالا یکی از رقبای اصلی سایت های فروشگاهی است؛ در نتیجه تحلیل و بررسی آن می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. یکی از روش های پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاریتان، مراجعه به قسمت جستجوی محصول دیجی کالا است. کافیست در قسمت جستجو سایت دیجی کالا این عبارت را وارد کرده و لیستی از کلمات مرتبط را مشاهده کنید. علاوه بر این، گوگل از این اطلاعات برای کمک به درک محتوای شما استفاده میکند.
معمولا این نوع صفحات بازه زمانی خاصی داشته و پس از آن برداشته میشوند. از آنجایی که این صفحات به طور موقت در وبسایت قرار داده میشوند، اکثرا به صورت استاتیک طراحی شده تا سرعت لود بالایی داشته باشند. اگر نقشه سایت داشته باشید، رباتهای خزنده در موتور جستجو گوگل راحتتر با سایت ارتباط برقرار میکنند و کراول و ایندکس صفحات مختلف به آسانی انجام میگردد. توجه به ساخت نقشه یکی از مهمترین مفاهیمی است که در دوره جامع آموزش سئو باید به آن پرداخته میشود. افزایش فروش و افزایش مشتری مهمترین مسائلی هستند که صاحبان کسب و کارها همواره به آن توجه دارند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/